Jak rozpoznać geja :)

Źródło: Rzeczpospolita: Sposób poruszania się ujawnia orientację seksualną
19.09.2007

Potrafimy poprawnie interpretować mowę ciała mężczyzn i kobiet ujawniającą ich preferencje seksualne. To zaś wpływa na późniejsze relacje z nimi – sądzą badacze

– Wiemy, że mężczyźni i kobiety są inaczej zbudowani i poruszają się w odmienny sposób. Obserwatorzy rozpoznają te różnice i na nich opierają swoją ocenę danej osoby -przekonuje prof. Kerri Johnson z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles. Przeprowadziła ona eksperyment mający sprawdzić, na ile prawdziwe jest intuicyjne rozpoznawanie orientacji seksualnej innych. Podstawą w tych badaniach był sposób poruszania się. Wyniki amerykańscy naukowcy opublikowali na łamach „Journal of Personality and Social Psychology”. -Odkryliśmy, że obserwator, posługując się wyłącznie informacją o kształcie ciała i sposobie chodzenia, potrafi ocenić, czy ma do czynienia z gejem czy osobą heteroseksualną -powiedziała prof. Johnson.

Naukowcy postarali się, aby obserwatorzy nie otrzymali żadnej innej wskazówki na temat preferencji seksualnych danej osoby. W eksperymencie wzięło udział ośmiu mężczyzn i osiem kobiet. Połowa z nich deklarowała homoseksualizm. Wszystkich poproszono o dwuminutowy spacer po bieżni na siłowni. Aby usunąć dodatkowe wskazówki (ubranie, rysy twarzy czy uczesanie), które mogłyby zdradzić orientację seksualną, naukowcy zastosowali komputerowy trójwymiarowy system odwzorowania ruchu. Takie systemy wykorzystywane są m.in. dotworzenia filmów animowanych, w których ruch przenoszony jest z człowieka na rysunkową postać. W tym eksperymencie komputery pozwoliły zmierzyć ruch ramion i bioder osób, które chodziły po sztucznej bieżni, i wyświetlić go w formie animowanej postaci.

Heteroseksualni mężczyźni w charakterystyczny sposób poruszali ramionami podczas chodzenia, heteroseksualne kobiety kołysały biodrami. Ale u homoseksualistów cechy te zostały zamienione. Obserwację tę potwierdziło 112 osób, których zadaniem była ocena na podstawie samego tylko chodu, czy patrzą na homo- czy heteroseksualistów. Co ciekawe, mężczyznom znacznie łatwiej przychodziło rozpoznanie preferencji gejów. Obserwatorzy poprawnie odgadywali preferencje seksualne w ok. 60 proc. przypadków.

Znaczenie tego typu badań nie polega jednak na sprawdzeniu, „jak rozpoznać geja”. Łatwość, z jaką grupa obserwatorów określała orientację seksualną na podstawie śladowych przecież informacji, na pierwszy rzut oka, każe się zastanowić nad obowiązującymi w naszym kręgu kulturowym zasadami dotyczącymi niedyskryminacji osób homoseksualnych – uważają naukowcy. Tym bardziej że orientacja seksualna najczęściej staje się w oczach obserwatorów cechą dominującą, która zabarwia wszystkie kolejne relacje społeczne.
Piotr Kościelniak, ScienceDaily

10 thoughts on “Jak rozpoznać geja :)

  1. Amen 13 stycznia 2009 / 11:10

    60% skuteczności? Już lepiej byłoby iść do wróżki, ona mają średnio 65%.

  2. jaaaaa 2 lutego 2010 / 11:24

    witam mam takie pytanie.. a mianowicie mam kolegę który ma 27lat jest nieśmiały do kobiet nigdy nie miał kobiety i nie uprawiał sex u nieraz z nim rozmawiam to mówił ze jest to spowodowane tym ze on tak nie może ze stosunek z kobieta chce odbyć w której się zakocha itd czyli ze z miłości, często tez mówi ze jest bardzo tolerancyjny itd. mam dziwne uczucie ze to coś nie hallo z nim jest np często wołam go na piwo to mi mówi ze mu się nie chce itd ze mu się chce spać nie chce mu się nigdzie wychodzić albo ze jest zmęczony jest taki spokojny nigdy nikogo nie zaczepia raczej unika takich sytuacji, ubiera się normalnie jak każdy wiec po ubiorze raczej nic nie można stwierdzić nie zbyt często i otwarcie mówi o dziewczynach itd, często tez wołam go na jakaś imprezę no to rzadko kiedy mu się chce jechać itd a wiec sedno mojego pytania czy są jakieś ku temu powody by myśleć ze jest homo??

  3. czekoladaMILKA 16 lutego 2010 / 22:15

    jaaaaa, tyle jest za co przeciw, że Twój kolega jest gejem. To, że ktoś w wieku 27 lat nie ma kobiety, nie oznacza, że jest homo. Bez przesady. Nie chce chodzić na imprezy? Tym lepiej. Wg mnie właśnie na imprezy typu dyska w klubie to geje bardzo lubią chodzić. A to, że jest spokojny, nie chce mu się wychodzić (nawet na piwo!) to jest podejrzane. Ale nie ma co się dopatrywać orientacji. Może po prostu ma jakiegoś doła? Może ma jakąś chandrę? Poza tym jak to jest Twój kolega, to weź z nim o tym pogadaj, bo starzy kawalerzy dostają na głowę, na serio.

  4. mistrz 13 kwietnia 2010 / 22:00

    hej, mam takie pytanko – otóż mój kolega z klasy wydaje mi się homo, dlaczego? – np. gdzieś pisało że geje często poprawiają sobie włosy, mają białe skarpetki, lubią kolory bardziej dziewczęce itd,itp. No właśnie, niewiem czy jest to prawda, ale właśnie on ma wszystkie ww cechy. Często poprawia włosy, nosi białe skarpetki i raz na w-fie widziałem różowe majtki. Ale jest jeszcze jedno „ale” – lubi przebywać z dziewczynami i chłopakami, lubi „sobie popić” itd. a wiec czy są powody aby uważać,że jest on homo?

    • Tomek 30 marca 2016 / 12:08

      Ręce opadają. 🙂 Napisałbym, ze po prostu można zapytać. Ale tak naprawdę, co cię to obchodzi?! Możesz sobie uważać cokolwiek, że jest marsjaninem, przedstawicielem żydostwa światowego, agentem CBA, itd…

  5. slodjja 16 marca 2011 / 23:41

    a ja jak chodze to dziwnie machm rekami i biodramii co to niby znaczy? co za bzdura. to jak kt chodzi zalezy od mozgu

  6. Gej 8 czerwca 2013 / 11:40

    O rety, ale bzdury:
    1. chodzę normalnie (dupą nawet w klubie nie kręcę)
    2. lubię piwo (driny okazjonalnie)
    3. wolę iść na piwo niż do klubu
    4. nie poprawiam włosów co 10 min
    5. strój luźny, jeansy + Tshirt (zwykle czarny, rzadziej czerwony lub niebieski), bluza z kapturem, czasem koszula
    6. noszę białe skarpetki, owszem, nawet często, ale o kolorze skarpetek była już kiedyś mowa w kontekście orientacji – vide komisja ds. afery Rywina i wypowiedź A. Michnika. Jest o tu: https://www.youtube.com/watch?v=GscgQ974PNE ; poza tym białe skarpetki nosi pewnie z połowa facetów jak nie więcej
    7. różowe majtki?! No po prostu O-M-G…niech no zerknę: mam głównie czarne i szare, poza tym niebieskie i czerwone; cho***a – żadnych różowych.
    8. mam nieprawidłowe widzenie barwne (mylę czerwony, pomarańczowy, brązowy i zielony; poprawnie widzę tylko „zdecydowane” kolory i odcienie niebieskiego – no ale u licha z czym można pomylić błękit lub kol. ultramaryna)
    Wniosek: Nie jestem gejem.
    Muszę to powiedzieć mojemu partnerowi. Mam nadzieję, nie każe mi się wyprowadzić.

    Z czym muszę się zgodzić: empatia, wrażliwość.
    O czym tu nie ma: piłka nożna. Geje nie lubią piłki nożnej. Nawet nie chodzi o sporty generalnie, czy sporty kontaktowe: lubię piłkę ręczną, boks, ale socker? Ble.

    Warto też pamiętać, co kiedyś o „ewidentnych gejach” powiedział J. Poniedziałek: „to jest folklor.”

    • BI 28 marca 2016 / 01:26

      Uff czyli mi nie odjebało.

      Ja jestem obecnie w ciemnej dupie bo nie wiem czy jestem Biseksualny czy raczej zdusiłem swój homoseksualizm który teraz wychodzi a latami udawałem faceta.

      jestem wrażliwcem, swoja wrażliwość próbowałem zaćpać i zapić udało się tylko tyle że prawie siebie zaćpałem ale wrażliwość została.

      Podniecają mnie mężczyźni, do kobiet mam taki „Mechaniczny” pociąg.

      Ehh mam 25 lat i jedyne co wiem na pewno, to że jestem uzależniony od narkotyków i mogę z tym żyć albo się poddać i zdechnąć. Ja wybrałem życie, w tym trzeźwym życiu odkrywam właśnie że nic nie jest we mnie takie jak mi się wydawało.

  7. a 1 stycznia 2015 / 03:50

    poznacie geja po złej ocenie wdzieków kobiecych , bedzie was zniechecał do kobiet bedzie mówił że powariowały i sie rozstają z mężczyznami z byle powodu, bedzie mówił o cześciach anatomicznych kobiet ze są do kitu ,i zrobi wszystko zeby zobaczyć was w pozycji schylonej np przez gre w lotki jak sie schylasz po lotki lub wyrzuci pieniądze na ziemie itp.

Skomentuj

