Jak Tym u Barei zadebutował

Mała ciekawostka o tym jak Stanisław Tym zadebiutował u Stanisława Barei.
Nie mogłem się powstrzymać przed zamieszczeniem tej arcy ważnej informacji o herosach kina.
Jest to fragment wywiadu z Ewa Błaszczyk.

Bareja miał talent do odkrywania dla filmu różnych ludzi.

Ostatnio byłam na promocji książki o nim i się strasznie uśmiałam, kiedy przypomniałam sobie, jak Tym zagrał swój pierwszy epizod u Barei. Otóż zdjęcia miał wtedy Jurek Dobrowolski, a Staszek Tym przyjechał po niego na plan swoją dacią 1300. No i Dobrowolski poszedł do reżysera i mówi: „Barejo, to jest mój przyjaciel, wybitny specjalista od ról trzecioplanowych. Przyjechał po mnie dacią 1300 i, jak się domyślasz, będziemy musieli w drodze powrotnej tankować. A jest specjalistą tak wybitnym, że musi u ciebie, Barejo, zadebiutować”.

Co Bareja na takie dictum?

On zrobił swój słynny grymas i mówi: „Jak ja mam to niby zrobić, skoro zostało mi ostatnie ujęcie i jest to zbliżenie twojej ręki, która przystawia pieczątkę?”. Na co Jurek odparł: „Barejo, pan Tym jest tak wielkim specjalistą, że zagra moją rękę znacznie lepiej, niż ja kiedykolwiek bym to zrobił”. Tym zagrał i dostał na benzynę.

Skomentuj

