Ile warta jest edukacja

Ile warta jest edukacja? Ta obowiązkowa coraz mniej mimo tego, że kosztuje coraz więcej. A jednocześnie dzięki Internetowi, każdy może sięgnąć do ogromnych zasobów wiedzy z różnych dziedzin. Największym problemem staje się odnalezienie najbardziej wartościowych źródeł.

Kilka ciekawych głosów na temat:
Dobre wykształcenie przyszłych kadr zależy także od przedsiębiorców
Niebezpieczna iluzja wartości dyplomu
Smith: Koszty przymusu szkolnego
I szczególnie polecany:
Pruski model edukacji fatalnie odbija się na gospodarce

2 thoughts on “Ile warta jest edukacja

  1. ella555 3 lipca 2012 / 12:04

    Bardzo bym chiała by edukacja, przez duże „E” była nadal w cenie. Zgadzam się z Autorem, iż wiele źródeł można znaleźć w internecie. Jednak kiedy ja myślę o „edukacji”, rozumiem ją nieco szerzej. Edukacja, przede wszystkim dzieci i młodych ludzi, to, poza wiedzą i umiejętnościami, również wychowanie, kształtowanie postaw, charakterów, pasji, komeptencji społecznych itd. Do tego nadal potrzebny jest żywy człowiek. Mam nadzieję, że liczba nauczycieli/ pedagogów z tzw. powołania przewyższa liczebnie, grupę nieudaczików, którzy chyba nie rozumieją swojej roli. Martwi mnie natomiast fakt, że wszędzie wokół słyszę „liczy się gospodarka”, słyszę to gdy zwalniają pedagogów, logopedów, pielęgniarki itd. Wszyscy mówią „rząd” (on przede wszystkim) ale wielu z nas, tzw. przeciętnych obywateli, również zapomina, nie myśli o tym, że przede wszystkim jesteśmy żywymi ludźmi, dla których ważne jest/ powinno być zdrowie, miłość, wzajemny szacunek, przyjazne otoczenie, wolność, wiedza itd. Może pokażę to na przykładzie czytelnictwa. Wśród mojej rodziny, wśród niektórych moich znajomych można zaobserwować niegasnącą „tradycję” czytania książek. Każdy „właśnie coś czyta”, czytał, słyszał o czymś, chce pożyczyć itd.. Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której nie miałabym „pod ręką” jakiejś książki. Ostatnio kupiłam na allegro 26 kilogramów(!!!! )książęk na wagę. Coś niesamowitego, bo spotkałam się z taką ofertą po raz pierwszy. Moja mama kupowała „z przydziału” Encyklopedię..jeden tom-raz do roku. Jednak to pokazuje jak spadła wartość książki. A może po prostu wciąż pojawiają się setki nowych tytułów, bo po prostu łatwiej zostać pisarzem, wydać książkę itd. Przyszło mi teraz na myśl Cmentarzysko Zapomnianych Książek z książki Gra Anioła…
    Bardzo się rozpisałam..przepraszam:)
    Pozdrowienia:)

  2. Huzarus 4 lipca 2012 / 08:45

    Zgadzam się. Oczywiście Internet nie jest w stanie zastąpić człowieka (w kilku ważnych aspektach). Wpisem chciałem zwrócić uwagę na poziom aktualnie funkcjonującego modelu edukacji.

Skomentuj

